[title]
El trajecte en ferrocarril Vallès-Barcelona podria ser 15 minuts més curt. Segons ha anunciat la consellera de Territori, Ester Garcia, la Generalitat encarregarà un informe sobre la construcció d'un segon túnel que escurçaria el temps del viatge i enllaçaria Sant Cugat amb Barcelona, a més de donar resposta a una futura pujada de la demanda.
La consellera ha comentat la proposta al Cercle d'Infraestructures, que tindria un cost d'uns 900 milions d'euros i que permetria reduir un quart d'hora el trajecte entre Sabadell o Terrassa, les capitals del Vallès Occidental, i Barcelona. Encara no hi ha cap pla oficial, però de moment es plantegen tres opcions. Les dues primeres passarien per Vallvidrera i pararien a Lesseps, només que una acabaria el recorregut a Plaça Catalunya i l'altra, a Arc de Triomf. La tercera opció és menys probable i implicaria fer passar el túnel per Horta i enllaçar la Universitat Autònoma amb l'estació de La Sagrera.
A més, Garcia ha afegit que el projecte, que preveuen que s'aprovi d'aquí a uns dos anys, també inclourà un intercanviador ferroviari al centre de Barcelona amb FGC, Metro i Rodalies. A més, l'obra també multiplicaria per 2,5 la capacitat actual del transport públic, que passaria dels 60 milions de passatgers anuals actuals als 150 milions.
El projecte, però, no és una iniciativa nova, sinó que ja es va plantejar fa quatre anys dins el pla estratègic de FGC fins al 2030. Ara, amb la recuperació de viatgers després de la pandèmia i la introducció de 15 trens nous a la línia, la construcció del túnel ajudaria a evitar la "saturació".